Od roku 2013 jsem nasadili a zprovoznili celkem dvanáct Vyjadřovacích portálů ve společnostech, které provozují inženýrské sítě. Řešení není vymezeno na konkrétní obor a proto se naše portály uplatňují v různých oblastech - vodovody a kanalizace, teplárenství či veřejného osvětlení. Jména konkrétních provozovatelů využívajících Vyjadřovací portál od CAD Studia, jsou uvedena v předchozím článku.
Zásadním přínosem pro provozovatele a žadatele je kompletní elektronizace podání samotné žádosti. Právě díky elektronickému sběru žádosti, lze následně automaticky vyhodnotit, zda-li dochází ke střetu zájmového území žadatele a inženýrských sítí provozovatele. Na základě výsledku (ne)střetu se automaticky připraví podklady pro vydání vyjádření (vyhotovená žádost, vygenerovaná mapová situace, připravené DWG/DGN soubory pro elektronický výdej dat). Dle nastavení systém rozhodne, které z žádostí mají být odbaveny plně automaticky (žadatel obdrží vyjádření do deseti minut), a které budou ještě doplněny o specifické údaje.
Přes námi implementované Vyjadřovací portály jsou řešeny desetitisíce žádostí ročně z nichž dle dlouhodobých statistik je 35% žádostí vyřízeno plně automaticky a pro zbylé žádosti byly automaticky vyhotoveny potřebné podklady.
V tomto objemu žádostí figurují i žádosti malých provozovatelů, kteří odbaví stovky nebo tisíce vyjádření ročně. Vyjadřovací portál od CAD Studia je unikátní právě v tom, že je možné jej z hlediska nákladů a náročnosti na implementaci a vlastní provoz uplatnit i u řádově menších společností, než jsou velcí operátoři či správci s celorepublikovou působností.
Co je důležité zmínit na závěr, CAD Studio implementuje Vyjadřovací portály přímo u provozovatele, který má zájem na tom, aby se mu proces vydání vyjádření co nejvíce zautomatizoval a zrychlil. Vyjadřovací portál neprovádí jen sběr a distribuci žádostí, ale obslouží celý životní cyklus žádosti, včetně vytvoření všech podkladů pro referenta vyjadřování. To je v řadě případů (zejména těch složitějších, jako je vyjádření k projektové dokumentaci či možnosti napojení na inženýrské sítě) ten největší přínos a úspora času a redukce omylů.
Přes námi implementované Vyjadřovací portály jsou řešeny desetitisíce žádostí ročně z nichž dle dlouhodobých statistik je 35% žádostí vyřízeno plně automaticky a pro zbylé žádosti byly automaticky vyhotoveny potřebné podklady.
V tomto objemu žádostí figurují i žádosti malých provozovatelů, kteří odbaví stovky nebo tisíce vyjádření ročně. Vyjadřovací portál od CAD Studia je unikátní právě v tom, že je možné jej z hlediska nákladů a náročnosti na implementaci a vlastní provoz uplatnit i u řádově menších společností, než jsou velcí operátoři či správci s celorepublikovou působností.
Co je důležité zmínit na závěr, CAD Studio implementuje Vyjadřovací portály přímo u provozovatele, který má zájem na tom, aby se mu proces vydání vyjádření co nejvíce zautomatizoval a zrychlil. Vyjadřovací portál neprovádí jen sběr a distribuci žádostí, ale obslouží celý životní cyklus žádosti, včetně vytvoření všech podkladů pro referenta vyjadřování. To je v řadě případů (zejména těch složitějších, jako je vyjádření k projektové dokumentaci či možnosti napojení na inženýrské sítě) ten největší přínos a úspora času a redukce omylů.
Komentáře
Okomentovat