Společnost Teplárna České Budějovice, a.s. zajišťuje výrobu a prodej tepla, teplé užitkové vody a elektrické energie ve spojení s jejich distribucí na území města Českých Budějovic.
V současné době Teplárna České Budějovice dodává teplo prostřednictvím primární sítě, která se skládá z parních rozvodů o délce 92 km a horkovodních rozvodů o délce 27 km. Přes tuto síť je teplo dodáváno do 505 výměníkových stanic na území města. Na výměníkové stanice v majetku Teplárny České Budějovice (158 stanic) navazují sekundární rozvody o celkové délce 45 km.
Prostředí aplikace twiGIS |
GIS řešení od CAD Studia
Společnost se rozhodla pro řešení pomocí geografického informačního systému, který je postaven na produktu Autodesk AutoCAD Map 3D (těžký klient) s datovým modelem Teplo, provozovaným v databázi Oracle Standard Edition.
Uživatelé přistupují k datům přes internet a intranet, a to prostřednictvím vlastního produktu společnosti CAD Studio – responzivní aplikace twiGIS. Navržené řešení umožňuje práci pro neomezený počet uživatelů s možností přístupu přes počítač, tablet či mobilní telefon. Součástí realizace bylo dodání modelu pro práci s daty Katastru nemovitostí a RÚIAN (zde jsou využívány výměnné formáty VFR a VFK).
Mimo vlastní data vztahující se k teplárenským sítím zahrnuje GIS také informace o základní mapě areálu teplárny, digitální technickou mapu města, evidenci věcných břemen, nebo data katastru nemovitostí včetně informací o vlastnících. Důležitým prvkem je rovněž obousměrná integrace na nástroje modelování sítě od společnosti Ortep.
Součástí implementovaného řešení je i veřejná aplikace Vyjadřovací portál pro elektronizaci a automatizaci procesu přijímání a vyřizování žádostí o vyjádření k existenci sítí.
Vlastní implementace komplexního řešení GIS trvala 3 měsíce.
Evidence věcných břemen |
Klíčové přínosy pro Teplárnu
Řešení GIS od společnosti CAD Studio jednoznačně zvyšuje úroveň přístupu k informacím a mapovým podkladům. Informace jsou pomocí aplikace twiGIS k dispozici okamžitě a kdekoliv, bez omezení počtu přistupujících uživatelů i na mobilních zařízeních. Aplikace Vyjadřovacího portálu zvýšila komfort nejen pracovníkům teplárny, ale především žadatelům o vyjádření, a to hlavně odborné veřejnosti. Zavedením systému GIS došlo jednoznačně k časové úspoře při vyhledání informací o prvcích. Díky datům KN je možné efektivně vykonávat agendu správy věcných břemen, která je nejen pro teplárny velmi aktuální. Navíc je podpořena pracovním postupem pro analýzu nových věcných břemen. Úspěšné nasazení a provoz systému prokázal několikanásobnou úsporu času a pracovní síly, data jsou dostupná rychleji a s nižším personálním úsilím.
Komentáře
Okomentovat