pátek 15. července 2022

Jak na automatizaci rutinní práce projektanta?

V červnu proběhl workshop, který byl zaměřen na ukázku řešení automatizovaných procesů rutinních činností projektanta. Workshopu se zúčastnilo celkem 30 společností. V tomto článku máte možnost shlédnout záznam z akce a dozvědět se tak, čeho se tato automatizace týká.

Automatizované procesy, které jsou níže a ve videu zmiňovány jsou realizovány prostřednictvím služby FME Cloud - velmi silného nástroje pro snad neomezené možnosti migrace a transformace dat. Náš tým konzultantů má v této oblasti několik certifikací a v srpnu jede prezentovat svoji činnost na FME User Conference do Kanady. Blíže se k této akci vrátíme v jiném článku.

A jaké procesy lze reálně automatizovat? V rámci workshopu jsme ukázali následující procesy:

  • stažení dat z katastru do DWG 
  • vyhledání konkrétní parcely a vložení do DWG 
  • vložení dalších zdrojových dat do DWG - podklady od provozovatelů technické infrastruktury 
  • následné přemapování názvů hladin a jejich obsahu 
  • změna velikosti textu 
  • nachystání tiskového rozvržení pro přípravu výstupů 
  • příprava mapové legendy 
  • konvertované výstupy do formátu PDF 

Už nyní pracujeme na dalších automatizačních procesech: 

  • zapracování výškopisu (analýza výškopisu ČUZK) a vložení do DWG 
  • exporty a importy dat z DTM 
  • automatizované tvoření i textové dokumentace 
  • prostorová analýza - linie vede přes 3 parcely, které to jsou a jací jsou jejich majitelé? 

Záznam webináře:



Hlavními efekty automatizace jsou dva klíčové přínosy:

  1. Úspora času a kapacity projektanta - v uváděné reálné implementaci u zákazníka, je úspora času přibližně 30 min/projekt.
  2. Vystoupení z každodenní rutiny - projektant se může věnovat odbornější činnosti

Máte nápad či dotaz na další možnosti automatizace? Neváhejte nám je napsat do komentářů.

Žádné komentáře:

Okomentovat